اسمو اکشن رقیب جدید گوپرو وارد بازار میشود

3
1846
اسمو اکشن (Osmo Action)

شرکت DJI که با پهپادها و گیمبال هایش شناخته میشود، این بار دوربین اکشن جدیدی را معرفی کرد که با دوربین های گوپرو رقابت کند. آیا اسمو اکشن (Osmo Action) می تواند با گوپرو رقابت کند؟

دوربین اکشن DJI یا اسمو اکشن (Osmo Action) دارای سنسور ۱/۲٫۳ اینچی است که در اسمو پاکت (Osmo Pocket) به کار رفته است؛ رزولوشن آن ۱۲ مگاپیکسل بوده و عکس ها را در فرمت های (Raw (DNG یا JPEG با نسبت تصویر ۱۶:۹ یا ۴:۳ ذخیره می کند. محدوده ایزو آن ۱۰۰-۳۲۰۰ و محدوده سرعت شاتر آن بین ۱۲۰ ثانیه یا ۱/۸۰۰۰ ثانیه است.

همچنین قابلیت فیلم برداری ۴K  تا سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه تا ۱۰۰Mbps و ۴K HDR تا سرعت ۳۰ فریم برثانیه و در رزولوشن ۱۰۸۰ قابلیت فلیمبرادی با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را دارد.  لنز اسمو اکشن میدان دید ۱۴۵ درجه ای با دیافراگم F2.8 دارد.

در اسمو اکشن (Osmo Action) تکنولوژی لرزشگیر الکترونیکی DJI یا (EIS) به کار رفته است که به آن RockSteady گفته میشود. البته بدنیست بدانید که هنگام استفاده از تکنولوژی  RockSteady تصویر حدود ۱۸ تا ۲۲ درصد کراپ خواهد شد. همچنین DJI قابلیت de-warp را در اسمو پاکت قرار داده است تا پرسپکتیو اغراق شده در لنز واید را به حداقل برساند.

یکی از قابلیت های قابل توجه اسمو اکشن داشتن دو صفحه نمایش است. علاوه بر صفحه نمایش ۲٫۲ اینچی لمسی که در پشت دوربین تعبیه شده است؛ یک صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی در جلو دوربین قرار دارد که سلفی گرفتن را برای کاربران ساده تر میکند.

به عنوان یک دوربین اکشن جای تعجب ندارد که طراحی آن به گونه ای است که در برابر گردو غبار و ضربه مقاوم بوده و تا عمق ۱۱ متری نیز ضدآب است. همچنین DJI قاب جداگانه ای برای محافظت بیشتر از دوربین معرفی کرده است.

اسمو اکشن دارای سه دکمه است؛ دکمه روشن و خاموش کردن، دکمه ضبط و دکمه اختصاصی DJI یا Quick Switch . دکمه QS به کاربران این امکان را میدهد که حتی اگر دستکش به دست دارند به راحتی به حالت های مختلف تصویربرداری و تنظیمات دسترسی داشته باشند. اسمو اکشن از فرمان صوتی نیز پشتیبانی می کند.

به گفته شرکت DJI باطری اسمو اکشن از طریق USB-C در ۸۸ دقیقه کاملا شارژ شده و میتواند ۱۱۶ دقیقه فیلم برداری ۱۰۸۰/۳۰p یا ۹۱ دقیقه فیلمبرداری ۴K/30p (با فعال بودن RockSteady) انجام دهد.

این دوربین در سایت Adorama و B&H با قیمت ۳۴۹ دلار در دسترس خواهد بود.

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
سرزمین گوپرو
سرزمین گوپرو
4 سال قبل

عالی بود

تجهیزیار
تجهیزیار
4 سال قبل

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

سرزمین گوگرو
سرزمین گوگرو
4 سال قبل

ممنون از اطلاعات خوب شما سایت ایزو