Sphericam 2 دوربینی کروی با قابلیت فیلم‌برداری ۴K

0
1702

اگر با تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality) آشنا باشید می‌دانید که یک تجربه موفق در آن، نیازمند این است که کاربر بتواند محتوا تولید کند و هم به عنوان مصرف کننده از تولیدات دیگران استفاده کند. در حالی که شرکت‌هایی مانند Oculus و سامسونگ با تولید هدست‌های واقعیت مجازی به بازار، این راه را آغاز کرده‌اند، هنوز هم دوربین‌هایی که با این تکنولوژی سازگار بوده و بتواند ویدیو ۳۶۰ درجه ایجاد کند، کم هستند.

Sphericam 2 دوربینی کروی با قابلیت فیلم‌برداری 4K

به تازگی یک شرکت استارتاپ، دوربینی را با هدف ایجاد یک راه حل برای ایجاد ویدیو ۳۶۰ درجه، معرفی کرده است. دوربین Sphericam 2  که به اندازه یک توپ تنیس است دارای ۶ وجهه بوده و قابلیت فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه و کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین با پشتیبانی از وای فای، امکان کنترل ویدیو روی گوشی یا کامپیوتر را برای کاربران فراهم می‌آورد. ویدیو تولید شده می‌تواند در اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و پلتفرم‌های دیگری که از این نوع ویدیو پشتیبانی می‌کنند مانند یوتیوب و Spinnable استفاده شوند.

Sphericam 2 دوربینی کروی با قابلیت فیلم‌برداری 4K

برخلاف سایر دوربین‌های کروی، Sphericam دارای بدنه‌ای زاویه‌دار و هندسی است و اجازه می‌دهد دوربین به راحتی روی سطوح مختلف قرار گیرد. Sphericam 2 دارای شش لنز بوده که هریک دارای یک سنسور با گلوبال شاتر است که با یکدیگر در ۵۰ میکروثانیه Sync می‌شوند.

با Sphericam 2 می‌توان از شش microSD استفاده کرد (با استفاده از یک ماژول جداشونده و حداکثر ظرفیت ۷۶۸ گیگابایت یا ۸۵ دقیقه فیلم) این دوربین دارای دو گزینه برای باطری است؛ یک باطری قابل شارژ و غیر قابل قابل جابه‌جایی برای ۹۰ دقیقه کار، یا یک پورت USB-C برای استفاده مستمر.

Sphericam 2 دوربینی کروی با قابلیت فیلم‌برداری 4K

جنس بدنه Sphericam از آلومینیوم بوده و برخی لوازم جانبی است که این شرکت اعلام کرده است در آینده تنوع بیشاری خواهند داشت. وزن این دوربین زیر ۵۰۰ گرم است و به راحتی می توانید در پهپاد خود از آن استفاده کرده و ویدیو ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی ایجاد کنید.

پیش سفارش Sphericam 2 با قیمت ۲۴۹۹ دلار، اکنون امکان پذیر است.

منبع: Sphericam

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments