پهپاد Lily تولید نخواهد شد

0
1566

احتمالا به یاد دارید که در  دی ماه ۱۳۹۴ پهپادی (پهپاد Lily) را به شما معرفی کردیم که در مرحله پیش فروش قرار داشت. این پهپاد توجه زیادی را به خود جلب کرد زیرا یکی از اولین پهپادهایی بود که به خودی خود می توانست پرواز کرده و سوژه را دنبال کند و ۲۰ دقیقه فیلم برداری نماید. این شرکت توانست سرمایه حدودا ۱۵ میلیون دلار و پیش سفارشی با ارزش ۳۴ میلون دلار داشته باشد.

این پروژه در سال ۲۰۱۳ توسط دو دانشجوی دانشگاه برکلی، Antoine Balaresque و Henry Bradlow طرح گردید. این دو دانش آموز می خواستند پهپادی را بسازند که نسبت به سایر ربات های پرنده استفاده راحت تری داشته باشد. این کوادکوپتر ضدآب بوده و بعد از آن که در هوا پرتاب می شود به وسیله یک ردیاب کوپک می توان آن را کنترل کرد.

براساس برنامه ریزی و طراحی های انجام شده، پهپاد Lily می تواند مدت ۲۰ دقیقه با یک بار شارژ مسافت حدود ۲۵ مایلی را طی کند. همچنین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. رزولوشن دوربین آن نیز ۱۲ مگاپیکسل است.

با این حال روز گذشته یکی از بنیان گذاران پهپاد Lily در نامه ای به مشتریان اعلام کرد که فعالیت این استارتاپ متوقف شده زیرا نتوانسته بودجه مناسب برای تولید این پهپاد را فراهم کند. بنیان گذاران این استارتاپ اعلام کرده اند که در طی ۶۰ روز آینده تمام پول مشتریان را پس خواهند داد.

پیش سفارش پهپاد Lily  با قیمت ۴۹۹ دلار و زمان تحویل آن فوریه ۲۰۱۶ اعلام شده بود. زمان فروش آن تا تابستان به تعویق افتاد و تا اکنون ادامه پیدا کرده است. این در حالی است که پهپادهایی دیگری همچون DJI، Zero Zero Robotics, Yuneec در این مدت با موفقیت ارایه شدند.

منبع: DPReview

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments