برندگان مسابقه عکاسی World Press از چه دوربینی استفاده کرده اند؟

0
1680

روز گذشته برندگان مسابقه عکاسی World Press سال ۲۰۱۶ معرفی شدند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برندگان مسابقه عکاسی World Press از چه دوربینی استفاده کرده اند.

یک سایت اسپانیایی به نام Quesabased براساس اگزیف عکس‌ها اطلاعات مربوط به دوربین این عکس‌ها را گرد آوری کرده است. همانطور که در تصویر می‌بینید کانن در صدر است. از ۴۵ عکس برگزیده، ۱۵ عکس با دوربین کانن ۵D Mark III و ۴ عکس با دوربین کانن ۱D X ثبت شده‌اند. نیکون D810 با  ۴ عکس در بین دوربین‌های نیکون در صدر قرار دارد.

برندگان مسابقه عکاسی World Press از چه دوربینی استفاده کرده اند

اگر بخواهید بدانید که عکس برگزیده سال ( عکاسی استرالیایی Warren Richardson) با چه دوربینی ثبت شده است؛ باید به شما بگوییم که دوربین با وی کانن ۵D Mark II و لنز ۲۴ میلیمتر f/1.4 و  ایزو ۶۴۰۰ عکس آن پناهنده را ثبت کرده است.

برندگان مسابقه عکاسی World Press از چه دوربینی استفاده کرده اند؟

همانطور که در دو نمودار بالا مشاهده می‌کند دوربین‌های DSLR در عکاسی خبری حرف اول را می‌زنند. حداقل ۴۰ عکس برگزیده با دوربین DSLR گرفته شده‌اند و دوربین‌های بدون آینه، کامپکت و اکشن کمرا ها هر کدام تنها یک عکس را به خود اختصاص  داده‌اند.

این سایت اسپانیایی سال گذشته نیز این اطلاعات را منتشر کرد. اگر به نمودار زیر که مربوط به برندگان سال ۲۰۱۵ است، نگاه کنید متوجه می‌شوید که تنوع دوربین‌ها کاهش پیدا کرده است. برای مثال در میان برگزیدگان سال گذشته الیمپوس، هاسلبلاد، لایکا و اپل دیده می‌شوند و این در حالی است که همگی در برندگان مسابقه امسال غایب بوده‌اند.

برندگان مسابقه عکاسی World Press 2015

منبع: PetaPixel

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments