چگونه پرتره بهتری بگیریم؟

0
1845
Mindaugas Navickas

چگونه پرتره بهتری بگیریم؟ اولین قدم برای گرفتن یک پرتره خوب چیست؟ عکاسی با یک موضوع جدید برای هر کسی می‌تواند یک چالش به ارمغان بیاورد. عکاسی از افراد یا گرفتن پرتره یکی از شاخه هایی است که اکثر عکاسان آن را تجربه می کنند اما چگونه می توان هنگام گرفتن پرتره تعامل خوبی ایجاد کنیم؟ برخی از افراد به راحتی جلوی دوربین قرار می‌گیرند و برخی اصلا در مقابل دوربین احساس راحتی ندارد و عکاسی از آن‌ها قطعا مشکل‌تر خواهد بود. بیایید با هم راه‌های تعامل بهتر، هنگام ثبت پرتره‌ را مرور کنیم. البته شاید بسیاری از این موارد از نظر ما بدیهی به نظر برسند ولی مرور آن‌ها قطعا باعث می‌شود که به صورت عملی از آن‌ها استفاده کنیم.

ایجاد رابطه دوستانه؛ این مورد بسیار ساده به نظر می‌رسد ولی شاید برای عکاسانی که کمی خجالتی هستند کار سختی باشد. برای اینکه بتوانید پرتره‌های بهتری بگیرید بهتر است با مدل خود رابطه دوستانه‌ای ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود که هنگام عکاسی در مقابل دوربین احساس راحتی بیشتری کند.

چگونه پرتره بهتری بگیریم؟
Copyright Adam Limrick

صبر کنید، به سرعت دوربین خود را برای عکاسی بیرون نیاورید؛ اگر در آتلیه مشغول عکاسی هستید، صبر کنید تا مدل شما آماده شود. یا حتی اگر در محیط بیرون عکاسی می‌کنید بهتر است تا محل مورد نظر عکاسی پیاده‌روی کنید. شما فقط نمی‌خواهید یک عکس بگیرید بلکه برای ایجاد یک پرتره خوب باید حس خوبی نیز در عکس شما وجود داشته باشد واین زمانی میسر می‌شود که مدل شما احساس راحتی کند.

عکس‌های آزمایشی بگیرید؛ همیشه قبل از گرفتن عکس مدنظرتان، عکس‌های آزمایشی بگیرید و به تدریج که مدلتان احساس راحتی کرد، عکس مدنظرتان را ثبت کنید.

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید؛ حتی اگر واقعا این حس را ندارید نقش آن را بازی کنید. شاید گاهی بخواهید از فردی در خیابان عکس بگیرید، برای این کار باید بتوانید یک مکالمه خوب داشته باشید. پس سعی کنید بر ترس خود غلبه کنید. درونگرایی و خجالتی بودن کار را برای گرفتن پرتره‌  سخت می‌کند. باید کسی که می‌خواهید از او عکس بگیرید این احساس را داشته باشد که شما تنها به دنبال گرفتن عکس نیستید و گپ زدن با وی شما را خوشحال می‌کند.

چگونه پرتره بهتری بگیریم؟
Copyright Rafael Orczy

هنگامی که مدل شما در حال گرفتن ژست است با او صحبت کنید؛ شاید این برایتان عجیب باشد ولی بسیاری از عکاسان بزرگ این را پیشنهاد می‌کنند که هنگام عکاسی درباره موضوعی با مدل خود صحبت کنید. شاید یکی از چیزهایی که می‌توانید تعریف کنید، داستانی درباره اتفاقاتی که برایتان حین عکاسی افتاده است، باشد. این مورد به خصوص در هنگام گفتن پرتره از کودکان و کسانی که با دوربین احساس راحتی نمی کنند موثر است.  هنگامی که با آن‌ها صحبت میکنید فراموش می‌کنند که در مقابل دوربین هستند و عکس‌های شما طبیعی‌تر خواهند بود.

همیشه مثبت باشید وبا لحنی با مدل خود صحبت کنید که گویی آن‌ها بهترین کار را انجام میدهند. هیچ وقت به آن‌ها نگویید “این کار را نکن” همیشه بهتر است از جمله ای مانند “این حالت را هم امتحان کن” و … استفاده کنید.

لبخند بزنید؛ برای ایجاد پرتره‌هایی شاد، این شما هستید که باید حس خوبی را ایجاد کنید؛ اگر تلاش کنید شاید با گفتن تنها یک جمله‌ می توانید آن ها را بخندانید.

مودب باشید؛ مانند تمام جنبه های دیگر زندگی، در هنگام عکاسی نیز سعی کنید صبور و مودب باشید، هیچ وقت سعی نکنید حالت مو یا لباس کسی که می خواهید از وی عکاسی کنید را خودتان تغییر دهید.

و در نهایت اینکه همیشه سعی کنید از عکاسی لذت ببرید. تکنیک‌های مختلفی را می‌توانید به کار ببرید که پرتره‌های بهتری داشته باشید ولی فراموش نکنید که قدم اول ایجاد ارتباط خوب با مدل است.

شما از چه روش‌هایی برای برقراری ارتباط با مدل خود استفاده می‌کنید؟

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments