عکاسی در شب با دوربین های خانگی

0
2596
عکاسی در شب

بسیاری از کاربران دوربین­ های خانگی (compact camera) فکر می کنند که تنها با دوربین های DSLR یا دوربین های بدون آینه (Mirrorless) میتوان در شب و با زمان نوردهی بالا عکاسی کرد. اما با دوربین های خانگی مانند کانن G5X یا هر دوربینی که تنظیمات دستی دارد؛ هم می توان نتایج مناسبی در زمینه عکاسی در شب به دست آورد.

 

برای عکاسی با زمان نوردهی بالا قطعا نیاز به یک سه پایه یا جایی دارید که مانع لرزش دوربین شود. سپس باید تنظیمات مربوطه را انجام دهید. می توانید از حالت تنظیم دستی (Manual Mode) یا الویت شاتر (Shutter Speed Priority – در دوربین های نیکون S و در کانن Tv) را انتخاب کنید. در واقع اگر الویت شاتر را انتخاب کنید تنظیم سرعت شاتر و ایزو بر عهده شما بوده و دیافراگم را خود دوربین تنظیم می کند.

عکاسی در شب
۱۵ ثانیه – F/9

اگر شما از دوربین کانن G5X استفاده می کنید باید بدانید که حداقل سرعت شاتر دوربین ۳۰ ثانیه است.همچنین در تمام دوربین ها حالتی به نام Bulb وجود دارد که پرده شاتر تا زمانی که دکمه شاتر را نگه دارید، باز مانده و نور به سنسور دوربین می رسد و هنگامی که آن را رها کنید، شاتر بسته می شود.

تمام عکس های موجود در این صفحه با فرمت RAW و ایزو ۱۲۵ گرفته شده اند تا نویز تصویر به حداقل برسد. باید توجه کنید که مقدار دیافراگم به سرعت شاتری که انتخاب می کنید، بستگی دارد. در این دوربین، حداقل دیافراگم F/11 می باشد؛ که برای دوربینی با سنسور کوچک قابل قبول است.

البته باید بدانید که این تصاویر در نرم افزار لایت روم (Lightroom) ویرایش شده و سایز آن ها کوچک شده است تا بتوان آن ها را در اینجا نمایش داد.

عکاسی در شب
۲۵ ثانیه – F/11

در این عکس ها نقاط روشنی (blown highlights) را می بینید که در محدوده چراغ ها هستند و جزییات در آن بخش ها مشخص نیست. باید بدانید که وقتی زمان نوردهی ۱۵ ثانیه یا بیشتر شود؛ این نقاط در عکس به این شکل ثبت می شوند . البته باید همیشه به تمام عکس نگاه کنید و ببینید آنچه که می خواستید در عکستان نشان داده شود؛ موفقیت آمیز بوده یا خیر. برای مثال در این عکس هدف نشان دادن بازتاب در آب است که توانسته آن را به خوبی نشان دهد.  شاید شما هم دوست داشته باشید نورها در عکس تان کمی روشن تر باشند و این موضوع قطعا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

عکاسی در شب
۳۰ ثانیه – F/7.1

بدون شک نتایج تصاویر مانند یک دوربین DSLR نخواهد بود ولی می توانید با دوربین خانگی خود هم عکس هایی این چنین ثبت کنید.

عکاسی در شب
۱۵ ثانیه – F/5

منبع: Photographylife

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments